Batteriladere

Korte avstander med mye start og stopp gjør det vanskelig for bilbatteri å lade riktig. Hvis du da også legger til innvendig belysning, en mobiltelefonlader i sigarettuttaket og et viskerblad som går i full hastighet, vil det bli enda mer problematisk for bilbatteriet å lade. Hvis du kjenner deg igjen i beskrivelsen ovenfor, kan det være smart å få en batterilader som vil hjelpe deg med å lade bilbatteriet når det er utladet. Her på mekster.se finner du bilbatterier til virkelig gode priser fra kjente merker.

Rutenett
sort-descending
batteriladdare

Korte avstander med mye start og stopp gjør at bilen ikke har tid til å lade opp bilbatteriet riktig. Hvis du også legger til stolvarme, elektrisk oppvarmet frontrute, innvendig belysning, en mobillader i sigarettkontakten og viskerbladene kjører for fullt, vil de være problematiske for bilbatteriet.

4 Viktige grunner til å ha batteriladere.

  • Det er en god investering.
  • Det kan vurderes ved første tanke at det ikke kan lønne seg eller være verdt med en batterilader. Men hvis du sjekker ut den største grunnen til at svenske ber om veihjelp, er det faktisk et dårlig batteri som er grunnen. Hvis du skal være i ferd med å forlate barna i barnehagen eller gå glipp av en avtale mens du venter på en frelser som i sin tur vanligvis ikke er gratis, har du ganske raskt innløses i trøbbel med å ikke kjøpe en lader antigen som du har og koble fra eller en som sitter i DEFA842198) og lader batteriet hver gang bilens coupékontakt brukes.

  • Reduserer risikoen for et tomt batteri som kanskje ellers ikke gidder å starte.
  • Å komme seg ut i bilen og ikke få den i gang er ikke gøy i det hele tatt, spesielt hvis det er om vinteren når dette er enda vanligere da batterikapasiteten synker sterkt. Ved ca. -18 °C er et nytt batteri også i stand til å levere redusert med 40% fra det normale. I tillegg til dette er batteriets motstand over når det er kaldt, og de fleste biler lader ikke et batteri mer enn 60 -80% av batteriets kapasitet om vinteren. Når det er veldig kaldt, bruker vi gjerne alle oppvarmingsfunksjonene som er tilgjengelige i de fleste moduser når det trengs. Dette kombinert med de nevnte pluss korte kjørelengde slik at bilen har tid til å lade i det hele tatt gjør at det er vanlig å ikke kunne starte bilen da starteren krever mye strøm i startperioden.

  • Ikke kjør elektronikken din på svak strøm
  • Bilens Volt er 12, 12.7 for å være presis hvis batteriet er fulladet. Hvis man velger å kjøre rundt med et dårlig batteri som ikke kan gi den volten til all elektronikken bilene har i dag risikerer man å kjøre de elektroniske komponentene på dårlig strøm som kan skade dem i det lange løp og forårsake dyre strømfeil. Dette er enda mer merkbart for biler som står en del da generatoren har sterkere strøm når bilen går.

  • Reduser drivstofforbruket og skadelige utslipp
  • Det kan ikke være hva du ville tenke på å ha et fulladet batteri hver gang du sitter i bilen, men det reduserer faktisk drivstofforbruket og skadelige utslipp på grunn av alle biler som har en generator som tar strøm fra motoren for å skape strøm til batteriet. Denne energikonverteringen er mindre effektiv enn hvis du lader i en stikkontakt, så kan en generator under høy drift ta 5-10 Hestekrefter fra bilen for å ta alle de andre elektriske funksjonene.

    CTEK batterilader

    Vi har et stort utvalg av batteriladere fra populære CTEK - modeller for alle typer kjøretøy og eksterne forhold og stress som kan oppstå. CTEK er en av verdens ledende produsenter av batteriladere.